Veelgestelde vragen
Retouren
Het kan natuurlijk gebeuren dat een artikel, ondanks onze goede zorgen, niet aan jouw verwachtingen voldoet. Bij Wemy’s begrijpen we dat en bieden we je de mogelijkheid om het artikel om te ruilen of om het gewoon te retourneren. Je krijgt dan het juiste product of je geld terug. Voor het aanmelden van een retour heb je 14 kalenderdagen de tijd, vanaf het moment dat je bestelling door ons is afgeleverd op het door jou gekozen afleverpunt. Daarna heb je nog 14 kalenderdagen om het naar ons te retourneren.Verpak het ongebruikte, onbeschadigde artikel -indien mogelijk- in de originele verpakking, frankeer het pakket en stuur het naar ons op. Helaas kunnen wij deze retour frankeerkosten niet voor je vergoeden. Je krijgt het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten ‘heen’) altijd binnen 14 kalenderdagen terug op je rekening. Of we sturen per omgaande het vervangende artikel op.
Kan ik een ontvangen bestelling terugsturen?
Binnen twee weken na ontvangst van een artikel kun je dit bij Wemy’s als retour aanmelden. Daarna heb je 14 dagen om het te retourneren. Hiervoor geldt dat het artikel én de verpakking ‘als nieuw’ moeten zijn, zodat het weer verkoopbaar is. De kosten voor deze retourzending zijn voor de klant, de volledige aankoopprijs wordt vervolgens door Wemy’s binnen 14 dagen teruggestort. Wanneer je een of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijg je alleen de kosten van de rest van de bestelling terug, niet de verzendkosten.
Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is ontvangen?
Het risico van transportschade ligt bij Wemy’s, wij lossen het op. Stuur ons een mai(www.wemys.thee@gmail.com) met daarin de klacht over de beschadiging, graag wel met een foto van de verpakking en het beschadigde artikel, anders kunnen wij je klacht helaas niet in behandeling nemen. Wij zorgen dan dat je zo snel mogelijk het artikel opnieuw krijgt geleverd.
Ik heb het verkeerde artikel ontvangen, wat nu?
Dat vinden we heel vervelend... Wanneer je ons mailt met de precieze klacht en een bijbehorende foto van het onjuiste artikel, dan zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Het verkeerde artikel mag als retour aan afzender worden verzonden zodat wij hiervoor de verzendkosten betalen.
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@wemys.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.